HTML

Folyóméter - folyóiratfigyelgető

Mit írnak az irodalmi és kulturális folyóiratok

Friss topikok

  • exterminador: Thomas Mann-nal kapcsolatban ne lehetne nívósan fanyalogni? Nana. (2021.11.09. 21:45) Sajtó, hibák, Weöres, madzag
  • bárki314: Kedves Seemann! Hozzáférhető még ez az elemzés valahol? (2019.03.16. 09:25) Ki a tettes?
  • vargarockzsolt: Ezt is meg kéne őrizni. (2015.03.12. 22:22) Kert, kimarkol, zenedoboz, ponty
  • vargarockzsolt: Szántó Dominika és a pénzügyi irodalom Paolo Coelhója. A Rakovszky vers most itt: www.pim.hu/objec... (2015.03.12. 22:11) Interjúk
  • vargarockzsolt: "Nemes Z. Márió szerintem kritikusnak, értekezőnek sokkal jobb, mint költőnek." Akkor most innentő... (2015.03.12. 21:53) Szép és kevésbé szép írások

Linkblog

A nép hangja

2012.02.24. 11:38 Szántó Domingo

Ezt a baráti e-mailt kaptam a gatyás és részben a himnuszos posztra, gondoltam közkinccsé teszem (a küldő érvelésének komiszságáért csupán a fenti címmel állva bosszút).

A Farkas és a gatya nem fogott meg. Egy kibaszott sivatag az újabb magyar költészet, az ínyenceknek persze ott van egy-egy újabb méretű ésvagy fodrozottságú dűne, de én oázisokat (ha már ...) akarok. Ha 20 éve azt kérdezték volna, szeretném-e, hogy (többek között) fehérneművásárlás legyen verseknek anyaga, inkluzíve pöccsel (hogy együtt üvöltsek a műanyag lapátos sivatagi rókákkal [rákérdeztem: akik a sivatagi dűnéket összelapátkázzák - Sz.D.] - a gatyában foglalt pöccsel való játék költőtársukká avat), azt válaszoltam volna: persze. De nem ilyen lovat akartam volna.

Majd ez jött az egyelőre csak gesztusszerű válaszomra.

Oké, nekifutok újra. A Farkas-szöveg egy a dakarrallisokon kívüli (kinnfentes) olvasónak is érdekes domb, de a Csehyé: énekel a csomagtartó, miközben alszanak a gyerekek. Bikini-klip a 80-as évekből (mármint a képi része - legyen benne elejtett csokor, mozgó függöny). A következő mondatom - szerintem - kenterbe veri  a verset: A rutinos és minden bizonnyal már anyagilag is sikeres költő Hugo Boss-gatyát vásárol, majd megírja.  Versbe foglalja - talán először - a pöcs (mikrokozmosz, nyuszikám, mikrokozmosz!) és - valószínűleg sokadszor - a végtelen (makrokozmosz) szavakat. [Ez a sorrendiség szerintem éppen fordítva van - Sz.D.] A jelenség, ami nem egy nagy durranás, érdekesebb magánál a versnél.

A következő körben:

Szomorynak a nárcizmusa az egyik démona volt, épített és rombolt is a művein, mikor, hogy sikerült befogni vagy kizárni. Nem akarom a költőt  ismeretlenül bántani, megengedem, az életben is nárcisztikus. De a versben ez csak manír (sőt: olajos, málló panír [itt egy magánjellegű utalást kihúztam - Sz.D.]: ahogy utólag kisütött prézliburokba finom mozdulatokkal beletuszkolják a húst). "Anyukám, ma milyen legyek, a gatyavásárlásról írok?" "Hülye kérdés, hát nárcisztikus!"
"Egy gatyányi űr": ami a filozófiai részét illeti, 15 éves koromban rajzoltam ilyen megoldású képeket. Ami a többit, azt is nagyon régi poénnak érzem (hogyan lehet József Attila után verset írni - Petri dilemmájával érzem egyidősnek). A gatyáim "szalonképesebb története" egy fokkal jobb, mert az annyira régi, hogy kis jóindulattal lehet reflexívnek hinni. De a humort és iróniát [amit én emlegettem - Sz.D.] azért itt is túlzásnak érzem.
 
"Elreflektálja magát a giccstől"  [ezt írtam a versről - Sz.D.] - ez olyan mint azt mondani, hogy "sokan tudják, hogy a jövő héten fel fog menni a dollár".

Szólj hozzá!

Címkék: kalligram farkas zsolt csehy zoltán

A bejegyzés trackback címe:

https://folyometer.blog.hu/api/trackback/id/tr334191780

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása