HTML

Folyóméter - folyóiratfigyelgető

Mit írnak az irodalmi és kulturális folyóiratok

Friss topikok

  • exterminador: Thomas Mann-nal kapcsolatban ne lehetne nívósan fanyalogni? Nana. (2021.11.09. 21:45) Sajtó, hibák, Weöres, madzag
  • bárki314: Kedves Seemann! Hozzáférhető még ez az elemzés valahol? (2019.03.16. 09:25) Ki a tettes?
  • vargarockzsolt: Ezt is meg kéne őrizni. (2015.03.12. 22:22) Kert, kimarkol, zenedoboz, ponty
  • vargarockzsolt: Szántó Dominika és a pénzügyi irodalom Paolo Coelhója. A Rakovszky vers most itt: www.pim.hu/objec... (2015.03.12. 22:11) Interjúk
  • vargarockzsolt: "Nemes Z. Márió szerintem kritikusnak, értekezőnek sokkal jobb, mint költőnek." Akkor most innentő... (2015.03.12. 21:53) Szép és kevésbé szép írások

Linkblog

BREAKING NEWS *** Markó Béla tisztázza

2012.05.07. 21:35 Szántó Domingo

A "szerző" Barthes szerint ugyebár "meghalt" - de azért hadd éljen még egy kicsit, legalább addig, amíg megállapítja a saját szövegét. (Különben persze nem halt meg: ha mégis meghal, akkor túléli a filológus, aki mint a szerző önjelölt szerzőtársa maga is szerző.)

Szóval a textológiai kommentváltások után nem bírtuk ki, és e-mailben megkérdeztük Markó Bélát a vers szövegéről. Íme a válasz:

Tisztelt kommentelők!

Köszönöm a precíz olvasást, az árgus szemeket, mert tényleg igaz, kényes vagyok a pontos versmértékre, legalábbis ami a szótagszámot illeti. A szonett lehet helyenként alig-alig jambikus, bele lehet gyömöszölni a köznyelvet (sőt!), de szétfeszíteni a formát szerintem nem szabad, annak nincsen értelme. Nekem az a kihívás, hogy ebben a szabott keretben bírom-e szusszal. Az ötödik sor dolga ezek szerint tisztázódott, ott az átmásoláskor kerülhetett be az az is, a Kalligramban még rendben volt. Viszont a harmadik sorral kapcsolatos észrevételért hálás vagyok, ott én vagyok a ludas, az eredeti sor így hangzik: még abban sincsen, hogy pokolra szállnak. Utánanéztem, ezt én másoltam át és küldtem el hibásan a lapnak. A második sor végére vesszőt? Igen, tulajdonképpen nem ártana, bár a mai nyelvhasználat talán vessző nélkül sem tekinti pongyolának ezt a szerkezetet. Hát még egyszer köszönöm! És elnézést, hogy nem szálltam be közvetlenül a vitába, de mindenféle sürgős nyűgöm volt éppen.

Markó Béla

Szólj hozzá!

Címkék: kalligram markó béla

A bejegyzés trackback címe:

https://folyometer.blog.hu/api/trackback/id/tr934494978

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása