HTML

Folyóméter - folyóiratfigyelgető

Mit írnak az irodalmi és kulturális folyóiratok

Friss topikok

  • exterminador: Thomas Mann-nal kapcsolatban ne lehetne nívósan fanyalogni? Nana. (2021.11.09. 21:45) Sajtó, hibák, Weöres, madzag
  • bárki314: Kedves Seemann! Hozzáférhető még ez az elemzés valahol? (2019.03.16. 09:25) Ki a tettes?
  • vargarockzsolt: Ezt is meg kéne őrizni. (2015.03.12. 22:22) Kert, kimarkol, zenedoboz, ponty
  • vargarockzsolt: Szántó Dominika és a pénzügyi irodalom Paolo Coelhója. A Rakovszky vers most itt: www.pim.hu/objec... (2015.03.12. 22:11) Interjúk
  • vargarockzsolt: "Nemes Z. Márió szerintem kritikusnak, értekezőnek sokkal jobb, mint költőnek." Akkor most innentő... (2015.03.12. 21:53) Szép és kevésbé szép írások

Linkblog

Az utcátlan Tormay és Darth Vader halála

2013.09.05. 01:17 Szántó Domingo

Avagy az (MTA Bölcsészettudományi Kutatóközpont,) Irodalom(tudományi Intézet) visszavág

Bagolyvader.jpg

Itt olvasható (mert amúgy nem olyan könnyű egészben megtalálni) az akadémiai intézet teljes állásfoglalása Tormay Cécile-ről mint lehetséges  lehetetlen  utcanévadóról.

És ha már itt vagyok: jó a Hévíz jumurdzsákos számában Hufnägl Zoltán  bár nem vagyok meggyőződve róla, hogy a huszonegy éves szegedi egyetemistaként akkreditált szerző ("Ez az első közlése.") ebben a formában létezik  két verse. Illetve a Darth Vader halála inkább csak egy közepes ötlet mérsékelten szellemes megírása, de a "Csillagok háborúja" térhódítása a kortárs lírában mégis csak a hazai fanfic történetének egyik mérföldköve. A "Kierkegaard utálta" viszont tényleg jó, így kezdődik:

Kierkegaard utálta az anyját,
Ahogy én is az enyémet
Neki egy hideg dán jutott
Nekem egy meleg magyar

Kimondani is rettenetes
Anyám zalaegerszegi leszbikus volt
Sose tudd meg, milyen érzés
Meséli apám ezredjére is

Könnyes halszemeiben
Lubickol az örök bánat
Simon and Garfunkelt hallgatott
Aznap mikor anya elment

Sose tudd meg, milyen érzés
Amikor a feleséged váratlanul
Lelécel valami Marival
Mondja, és felpattint még egy sört az öngyújtójával

Később is jó, pl. itt:

Aztán Mari is lelécelt anyámtól
Ki tudja, talán valami Zsófival
Akkor már nem voltam a városban
Anyám meg inni kezdett vadul

Baltafeje lett a pálinkától
Gyakran összekevert az öcsémmel
Nem Tamás, hanem Zoli vagyok
Üvöltöttem vele a telefonban

Mert nem tudtam
hamarosan halott lesz
Lelécel valami Kháronnal
Annyit se mond heló bazmeg

Szólj hozzá!

Címkék: Hévíz Tormay Cécile Hufnägl Zoltán

A bejegyzés trackback címe:

https://folyometer.blog.hu/api/trackback/id/tr895495825

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása