HTML

Folyóméter - folyóiratfigyelgető

Mit írnak az irodalmi és kulturális folyóiratok

Friss topikok

  • exterminador: Thomas Mann-nal kapcsolatban ne lehetne nívósan fanyalogni? Nana. (2021.11.09. 21:45) Sajtó, hibák, Weöres, madzag
  • bárki314: Kedves Seemann! Hozzáférhető még ez az elemzés valahol? (2019.03.16. 09:25) Ki a tettes?
  • vargarockzsolt: Ezt is meg kéne őrizni. (2015.03.12. 22:22) Kert, kimarkol, zenedoboz, ponty
  • vargarockzsolt: Szántó Dominika és a pénzügyi irodalom Paolo Coelhója. A Rakovszky vers most itt: www.pim.hu/objec... (2015.03.12. 22:11) Interjúk
  • vargarockzsolt: "Nemes Z. Márió szerintem kritikusnak, értekezőnek sokkal jobb, mint költőnek." Akkor most innentő... (2015.03.12. 21:53) Szép és kevésbé szép írások

Linkblog

@tonbo: A szerző hal

2011.11.08. 07:31 Szántó Domingo

Na, megint feljöttem a kommentboxból (az előző poszthoz írt kommentről lesz szó):

@tonbo: Szóval bocsánat, hogy a kibic közbeszól, de úgy látszik, korábban keltem, mint Ernő.

A világirodalmi volument én nem is érinteném (előre is egyetértek a barátommal, úgy látom, ez a minimum), ahogy N. E. bal heréjét sem - csak ezt a névdolgot. A komment szerzője (amennyiben azonos - és az egyszerűség és más dolgok kedvéért vegyük annak - az azonos nevű költővel) szerintem akkor kezdett irodalmilag Simon Márton lenni, amikor elkezdett ezen a néven publikálni. Korábban adóalany, számlatulajdonos, iskolatárs stb. volt. A publikálás gesztusa, a publikációi tették S.M.-ná. Ez vajon Ernővel és csekélységemmel nem így van?

Engem személy szerint hidegen hagy, hogy egy komment írójának kik a barátai, milyen cipőt hord, hol választja a haját. A szerző persze nem halt meg (Roland Barthes halt meg), de azért érdemes óvatosnak lenni. Szerintem ugyanis a szövegek definiálják, ha úgy tetszik: a szövegek szülik a szerzőt (itt, ebben a térben feltétlenül), nem pedig fordítva.

De persze azoké is egy vélemény (ha szerintem téves is), akik szerint nem.

Szólj hozzá!

Címkék: simon márton roland barthes

A bejegyzés trackback címe:

https://folyometer.blog.hu/api/trackback/id/tr903362582

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása