HTML

Folyóméter - folyóiratfigyelgető

Mit írnak az irodalmi és kulturális folyóiratok

Friss topikok

  • exterminador: Thomas Mann-nal kapcsolatban ne lehetne nívósan fanyalogni? Nana. (2021.11.09. 21:45) Sajtó, hibák, Weöres, madzag
  • bárki314: Kedves Seemann! Hozzáférhető még ez az elemzés valahol? (2019.03.16. 09:25) Ki a tettes?
  • vargarockzsolt: Ezt is meg kéne őrizni. (2015.03.12. 22:22) Kert, kimarkol, zenedoboz, ponty
  • vargarockzsolt: Szántó Dominika és a pénzügyi irodalom Paolo Coelhója. A Rakovszky vers most itt: www.pim.hu/objec... (2015.03.12. 22:11) Interjúk
  • vargarockzsolt: "Nemes Z. Márió szerintem kritikusnak, értekezőnek sokkal jobb, mint költőnek." Akkor most innentő... (2015.03.12. 21:53) Szép és kevésbé szép írások

Linkblog

Majdnem a hónap interjúja

2011.07.17. 22:30 Szántó Domingo

Az utóbbi időben Nagy József interjúi sokat emeltek a Mozgó Világ érdekességének szintjén. A kritika rovatot, de főleg -a rádiótól tudtommal frissen elbocsátott - Sándor Erzsi írásait korábban is nagy érdeklődéssel olvastam, ahogy Takács Ferencéit is, de már például az aktuálpolitikai cikkek kevéssé faszcináltak. Hogy mire gondolok, azt jól illusztrálja ez a két és fél éves Gyurcsány-interjúból származó kérdés: "Ahogyan végül történt, a költségvetés szokatlanul sima, a korábbiaknál nagyobb, biztosabb többséggel történt elfogadását hogyan értékeli: diadalnak, győzelemnek, netán a kisebbségi kormányzás sikerének?"

És most egy kérdés Nagy József Szigetvári Viktorral készült interjújából (júliusi szám):
"[...] Úgy tíz éve, amikor először láttam önt, az volt a benyomásom: itt egy gimnazistaképű, pengeagyú srác, akkora arccal, hogy a pótos IFA megfordul rajta, mindenről, mindenkiről baromira megvan a véleménye; előrebiccenti a fejét, kinéz a szemöldöke mögül, végigméri az előtte állót, és azt gondolja: »barátom, te is mekkora idióta vagy«. Azt gondoltam, jó lesz vigyázni ezzel a fickóval. Aztán sokat puhult a szememben ez az imidzs, és másoktól is egyre több jót hallottam önről. Régebben a hideg is kirázott volna egy Szigetvári-interjútól, pedig nem vagyok finnyás, most viszont igazán szívesen jöttem. Mi történt?"

Mindkettő alákérdezés, de több hasonlóság aztán nincs. Ennyi is elég, de már csak a hecc kedvéért is idemásolom Szigetvári válaszát: "Talán készítsen egy Nagy-interjút, és beszéljék ki ezt a a problémát."

Nagy József visszakérdez: "Nem velem mi történt. Önnel mi történt?"

Sz. V.: "Amit mond az elmúlt tíz évemről, abban valószínűleg igaza van... A valószínűleg törölve. Persze szeretném hinni, hogy nem voltam olyan nagy gyökér, mint amekkorának tűntem. Minden önfelmentés nélkül: az nem normális helyzet, ha valaki, mint én, huszonöt és fél évesen helyettes államtitkár lesz."

Nagy József néhány korábbi interjúja a neten is fent van. A Szőcs Gézával készült beszélgetés például jellemzően iron- és itt-ott kimondottan frenetikus (például ahol arról kérdezi az államtitkárt, hogy hogy sikerült elaludnia nyilvánosan). Az újságíró mindent megtett azért, hogy a Pálinkás József-interjú is szórakoztatóan undok legyen, de a válaszok sok helyen olyan bumfordin zárkózottak, hogy az csak egy ideig érdekes. A Magyar Tudományos Akadémia jelenlegi első emberének két - nem is különösebben kikényszeríttet - mondata viszont nagyon elgondolkodtató: "Kutatóként leélhettem volna az életemet közepes sikerekkel, de annál én többre vágytam. Amikor látszott, hogy valószínűleg nem adatik meg nekem abszolút maradandót alkotni a tudományban, győzött a mindig is erős közéleti érdeklődésem."

Ez is nagyon vicces, de a legröhejesebb mégis az lenne, ha  Nagy József nem kapna év végén valamilyen kategóriában díjat a folyóirattól.

Szólj hozzá!

Címkék: mozgó világ nagy józsef

A bejegyzés trackback címe:

https://folyometer.blog.hu/api/trackback/id/tr533075502

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása